Komatsu Forest ievieš jaunu forvarderu funkciju SpeedShift – gudru risinājumu, kas ļauj operatoriem izmantot pilnu ātruma diapazonu, neveicot apstāšanos, lai mainītu pārnesumu. SpeedShift mašīnai automātiski pārslēdz augstāku pārnesumu, kad operators palielina braukšanas ātrumu, tādējādi iegūstot zemāku degvielas patēriņu, gan lielāku vidējo transportēšanas ātrumu.

SpeedShift ir inteliģents ātrumkārbas risinājums ar diviem hidrostatiskiem dzinējiem, forvarderam automātiski mainot pārnesumu uz augstāku, kad operators palielina ātrumu. Tas ļauj mašīnai pakāpeniski palielināt ātrumu pilnā ātruma diapazonā bez operatora papildus iejaukšanās. Tādējādi dzinējs var strādāt ar optimālu dzinēja ātrumu lielāko daļu laika; tā taupot degvielu un nodrošinot klusus un ērtākus darba apstākļus.

Automātiskā pārnesumu maiņa ļauj izmantot lielāku transportēšanas ātrumu vietās, kur to atļauj augsnes apstākļi. Tādi var būt, piemēram, relatīvi līdzeni piekļuves ceļu posmi kopumā kalnainā reljefā, kurus var pieveikt ar lielāku ātrumu. Jo garāks ir izvešanas ceļš, jo lielākas ir SpeedShift sniegtās priekšrocības.

Galvenā atšķirība starp SpeedShift un standarta ātrumkārbu ir automātiskā pārnesumu maiņa. Mašīna ar standarta ātrumkārbu var braukt ar ātrumu 7 km/h, izmantojot zemu pārnesumu; lai brauktu ātrāk, operatoram jāapstājas un jāpārslēdz augstāks pārnesums. Tā kā šāda pārnesumu maiņa ir laikietilpīga, un šo laiku būtu labāk izmantot ražošanā, operatori bieži brauc ar maksimālo iespējamo ātrumu pie zema pārnesuma, tādēļ dzinējs darbojas ar lielu ātrumu un, līdz ar to, lielāku degvielas patēriņu.

Tehnoloģija SpeedShift veidota ar ātrumkārbu ar diviem dzinējiem un diviem darba režīmiem. Dzinējus M1 un M2 izmanto abus kopā, ja nepieciešams liels vilcējspēks, bet mašīna pārvietojas ar mazu ātrumu. Ja braukšanas ātrums pārsniedz 6 km/h, ātrumkārba automātiski atvieno M2 no spēka piedziņas. Dzinējs M2 tad tiek pilnībā atvienots no hidrauliskās sistēmas; tas nozīmē mazāku enerģijas patēriņu un zemāku degvielas patēriņu kā tādu.

Operators var pielāgot spēka piedziņas vadīšanas parametrus atbilstoši vajadzībām, pārslēdzoties uz kādu no četriem braukšanas režīmiem, kurus izvēlas, spiežot pogas papildtastatūrā. Darba režīmos kā braukšanas pedāli izmanto akseleratora pedāli un nepalielina dzinēja ātrumu. Savukārt transportēšanas režīmā akseleratora pedālis regulē dīzeļdzinēja griešanās ātrumu.

Šī funkcija sākotnēji 2017. gadā būs pieejama Zviedrijas tirgū forvarderiem 855 un 895.