Kopā ar industrijas izstāžu organizētāju SkogsNolia, ražotāja Komatsu meža tehnikas “Komatsu Forest” nodaļa uzsāks modernizētu produktu klāsta izvietošanu tirgū, lielāko vairumu tehnikas nomainot uz pilnīgi jaunu līniju. Tehnikas vienības ir aprīkotas ar pilnīgi jaunu motora agregātu, kas atbilst jaunākajām izmešu normām. Papildus tam, tirgū tiks laista arī jaunā, ar nākotnes iespējām pilnībā savietojamā vadības sistēma “MaxiXT”. Papildus šiem jaunumiem, uzņēmums prezentēs arī vairākus kvalitātes uzlabojumus un jaunas funkcijas, lai vienkāršotu operatoru ikdienas uzdevumus un palielinātu rentabilitāti. Tajās ietilpst jaunais pakalpojums “MaxiVision”, kas paceļ ražošanas plānošanu pilnīgi jaunā līmenī.
Visi 2020. gada hārvesteru modeļi ir modernizēti, sākot ar veiklo retināšanas hārvesteri “Komatsu 901” un beidzot ar pieprasīto astoņriteņu “Komatsu 931XC” un cēlo “Komatsu 951”. Forvarderu klāstā trīs lielākie modeļi – “Komatsu 855”, “875” un “895”, – ir ieguvuši pamatīgus jauninājumus.
Viena lieliska īpašība ir pavisam jauna motora agregāta izmantošana, kas atbilst jaunākajām izmešu normām (V pakāpe). Dzinēja agregātu komplektācijā un uzbūvē ieviestas arī daudzas citas priekšrocības, piemēram, pilnīgi jauna izmešu attīrīšanas sistēma AdBlue, jauna izplūdes sistēma un hidrauliskie vārstu kompensatori/bīdītāji. Neraugoties uz jauno, lielāka izmēra dzinēja komplektāciju, tehnika joprojām saglabā nemainīgi slaidu uzbūvi, lielisku redzamību visapkārt – līdz pat tehnikas vienības riteņiem.
Daļu no jaunumu prezentācijas veido arī vadības sistēma “MaxiXT”, ko varētu uzskatīt par tehnikas vienību nervu sistēmu, kas kontrolē visu, sākot no motora un beidzot ar celtni un griezējgalvu. Ievērojot augstākminēto, automātiskās centrālās eļļošanas papildiespēja tagad ir integrēta vadības sistēmā “MaxiXT”, kas atvieglo uzraudzīšanu no operatora kabīnes. Papildus tam, hārvesteru smērvielu tvertnes ir dubultotas izmērā, kas nozīmē, ka operatora veiktas uzpildes būs nepieciešamas retāk. Vadības sistēma “MaxiXT” nodrošina uzlabotus pretaizdzīšanas pasākumus, jo operatoram jāpiesakās sistēmā, lai iedarbinātu tehnikas vienību, vai arī jāizmanto tālvadības atslēga ar unikālu operatora identifikatoru. Vēl viena papildfunkcija ir spēja ierakstīt signālu sekvences, kuras jānosūta atbalsta pasākumu ietvaros, lai vienkāršotu un paātrinātu problēmu novēršanu.
Attiecībā uz forvarderiem, tie ir modernizēti vairākās jomās. Jauninājumus veido nelielas, bet būtiskas detaļas, kā piemēram, uzlabojumi maināmajās plāksnēs uz lāpstas, aprīkojums ar garākām logutīrītāju slotiņām uz sānu logiem, un mazāka atstarošanās no meža mašīnas kravas nodalījuma režģa daļas. Augsti pieprasīta jauno forvarderu funkcija ir “SpeedShift” opcija – atjautīgs risinājums, kas operatoram ļauj izmantot mašīnas pilnu ātrumu diapazonu, bez nepieciešamības apstāties pārnesuma pārslēgšanai. Tas ļauj ātrāk nokļūt izkraušanas vietā un, tā kā teleskopiskais stūres rats ir aizstāts ar parocīgu mini stūres ratu, arī nokļūšana tur ir padarīta vienkāršāka. Vēl viens jauns papildinājums ir ātruma pārsniegšanas aizsardzības opcija “Overspeed Protection”, kas aizsargā galvenos transmisijas komponentus no pārmērīgiem apgriezieniem.
Hārvesteriem vairākās jomās ir uzlabota manevrēšanas spēja bezceļa apstākļos. Noteiktas aizmugurējās ass daļas ir pārveidotas, nodrošinot augstāku klīrensu un atvieglojot stāvu grāvju un citu šķēršļu pārvarēšanu sarežģītā reljefā. Papildus tam ir uzlabots saķeres un griezes spēks, pilnveidots stūres pastiprinātājs, uzlabojot manevrēšanas spēju bezceļa apstākļos un palielinot produktivitāti. Hārvesteru operatori novērtēs arī atjautīgu un nozīmīgu papildu sīkumu novietņu izvietojumu, kā arī praktiskās iezīmes, kā piemēram – pārnēsāsajamu lukturi apkopju atvieglošanai.
Kas attiecas uz griezējgalvām, tirgū tiek piedāvāts jaunais “Komatsu C164”, kas ir nevainojams partneris hārvesterim “Komatsu 951”. Šī griezējgalva ir balstīta uz to pašu tehnoloģiju kā modeļiem C124 un C144, kur stumbru notur padeves veltņi un atzarošanas naži tiek galvenokārt izmantoti atzarošanai. Griezējgalvai ir četri darbināmi padeves veltņi un konstantās griešanas funkcija “Constant Cut”, kas nodrošina vienmērīgu griešanas ātrumu visā griešanas ciklā.
Papildus jaunajām tehnikas vienību iespējām, tehnikas parka pārvaldības programmas “MaxiFleet” ietvaros tiek laists tirgū pilnīgi jauns pakalpojums “MaxiVision”. “MaxiVision” palīdz operatoram vizualizēt aktuālo meža stāvokli un apstākļus. Dažādi kartes skati ļauj tehnikas operatoram iegūt datus par grunts stāvokli un pārējās komandas ražošanas spējām, kas ļauj plānot darbu iespējami efektīvi un ar minimālu ietekmi uz meža augsni. Tā kā pakalpojums atrodas tiešsaistes serveros, datu atjauninājumi notiek reāllaika režīmā un jebkādas izmaiņas tiek nekavējoties atspoguļotas kabīnē esošajā ekrānā.
2020. gada modeļi tiks laisti tirgū sadarbībā ar nozares izstāžu organizētāju SkogsNolia jūnija vidū.