Forvardera operators daudzas stundas dienā pavada kabīnē, tāpēc patīkama un ērta darba vide ir ārkārtīgi svarīga. Meža reljefs bieži ir nelīdzens, un operators ir pakļauts gan grūdieniem, gan vibrācijām. Tie var būt nogurdinoši un padarīt vienmērīgu un augstu ražošanas apjomu uzturēšanu par izaicinājumu, un ilgtermiņā tie var pat fiziski ietekmēt operatora ķermeni. Komatsu Forest tagad iepazīstina ar nākamās paaudzes Komatsu Comfort Ride ar vairākiem komfortu uzlabojošiem jauninājumiem.
Komatsu Forest 2013. gadā pirmo reizi laida klajā Komatsu Comfort Ride forvarderi — hidraulisko kabīnes piekares sistēmu ar četru punktu konstrukciju, kas efektīvi slāpē grūdienus un vibrācijas. “Comfort Ride ātri kļuva par vienu no populārākajām Komatsu forvarderu iespējām, un tagad ir pienācis laiks ieviest nākamās paaudzes Comfort Ride ar vairākām ļoti gaidītām funkcijām,” saka Daniels Grabbe Komatsu Forest ekspeditoru produktu vadītājs.
Viena no jaunajām funkcijām ir iespēja regulēt kabīnes balstiekārtas sānu stingrību, kas vēl vairāk uzlabo operatora komfortu. Šī funkcija ir pielāgota mašīnas ātrumam, lai padarītu braukšanu pēc iespējas ērtāku neatkarīgi no tā, vai operators pārvietojas pāri bezceļa šķērslim vai brauc bez kravas. Balstiekārtas stingrība ir progresīva, palielinoties līdz ar mašīnas ātrumu, lai nodrošinātu maksimālu komfortu. “Tā kā operatora vēlmes attiecībā uz optimālu kabīnes piekari dažādās situācijās atšķiras, katram operatoram var veikt individuālus pielāgojumus un iestatījumi tiek automātiski saglabāti MaxiXT,” skaidro Grabbe. Ja nepieciešams, operators var arī viegli pielāgot stingrību braukšanas laikā, lai pielāgotu mašīnu dažādiem zemes apstākļiem. Balstiekārtas stingrība tiek regulēta, izmantojot pogu uz rokas kontroliera.
Vēl viens jaunums ir tas, ka jaunais Comfort Ride var nolīdzināt kabīni sāniski līdz pat 6 grādu slīpumam, ja mašīna nekustas vai kustas lēni. Tas operatoram piedāvā ērtāku darba pozu celtņa darbības laikā, kas parasti ir viņa darba dienas lielākā daļa. Mašīnai pārvietojoties ar lielāku ātrumu, gareniskajai balstiekārtai tiek dota prioritāte, lai tā labāk izturētu nelīdzenu reljefu.
Izkraušanas laikā ir svarīgi skaidri redzēt kravas laukumu. Comfort Ride jau sen ir izkraušanas režīms, kas paceļ kabīni līdz pilnam cilindru gājienam. Tas sniedz operatoram labu pārskatu pār kravas laukumu. Viens no jauninājumiem jaunajā Comfort Ride ir tāds, ka šī funkcija tagad darbojas arī tad, kad mašīna tiek pārvietota ar mazu ātrumu. Tas ļauj operatoram pārvietot mašīnu pie izkraušanas, vienlaikus saglabājot paceltu pozīciju. Tomēr, ja ātrums palielinās, kabīne tiek automātiski nolaista atpakaļ tās standarta pozīcijā.
Papildus šīm jaunajām funkcijām Komatsu Comfort Ride saglabā tās pašas populārās īpašības kā iepriekš. Hidrauliskā kabīnes balstiekārta slāpē vibrācijas no kāpurķēdēm, lai nodrošinātu vienmērīgu un ērtu braukšanu operatoram, tāpat kā tā slāpē jebkādus grūdienus celtņa darbības laikā. “Komatsu Comfort Ride vienkārši piedāvā ekspeditoriem fiziski vieglāku darba vidi, savukārt grūdienu un vibrāciju samazināšana ļauj viņiem ilgāk saglabāt fokusu un enerģijas līmeni,” secina Grabbe.